czwartek, 19 września 2013

Kolbuszowskie patrioty 18 września.

Wczoraj na obchodach rocznicy 17 września,burmistrz Zuba miał prawdziwe łzy w oczach, tak jakby zapłacił za te wieńce z własnej kieszeni.

My  też zastanawialiśmy się po jaką cholerę te uroczystości?Skoro takie ważne i nieodzowne, to dlaczego o nich milczała  miejska i powiatowa  strona internetowa?
Jakiś wrażliwy  urzędnik pofatygował się nawet aby zamieścić tam ogłoszenie o zaginionym Huskim ,ale obchody pominął jako zupełnie nieważne.Zabrakło też wczoraj  radnych powiatowych i gminnych,to jednak zrozumiałe- nie rozdawano tam okolicznościowych diet. Nie widzieliśmy też wszechobecnego posła Chmielowca (mimo iż był w mieście).
Może więc sobie  darować,organizację takich nikomu nie potrzebnych szopek?Po co te wszystkie rozdzierania szat nad przeszłością?









9 komentarzy:

  1. Spodziewanych tłumów nie było.

    OdpowiedzUsuń
  2. Łatwo się neguje jeśli się nie uczestniczy.Byłam.Słyszałam.P Szadkowski(sybirak)tłumaczył,że podjął decyzję o przesunięciu uroczystości na 18-go bo to św.Stanisława Kostki.Wygłosił niezły referat.Były poczty sztandarowe ze szkół.Wreszcie.Szkoda Maglu,że zapomniałeś o"Wołyniu"kiedy był stosowny ku temu czas.Jakoś sam nie uczestniczysz(nawet w sprzątaniu kirkuta, a szczególnie tam żadnych tłumów nie było.Wręcz odwrotnie żenująco mało sprzątajacych.Byłam.Widziałam).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dziwi cię że jedyne obchody tej rocznicy obchodzone były t y l k o w kościele katolickim?A przecież to jest typowa rocznica świecka, upamiętniająca ofiary tamtych czasów - byli wśród nich katolicy,luteranie,ewangelicy,żydzi.Zuba z Kardysiem o tych ludziach zapomnieli,poszli sobie tylko dnia następnego do "swojego" kościoła.Niedługo sesje rady powiatu i gminy będą pewnie też odbywać się w parafii proboszcza Pępka.

      Usuń
  3. No z całym szacunkiem do Sybiraka - można było przesunąć na 19 ? przecie święty by sie nie obraził. Tak samo jak nie obraziłby się, gdyby Go świętować dzień wcześniej, 17 właśnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. To dlaczego ta nasza młodzież nie przyszła skoro św Stanisław jest ich patronem.Byłem na tej mszy i żenujące jest to że ludzie przestają chodzić do Kościoła, już nawet w niedzielę.Tylko kto jest temu winien?

    OdpowiedzUsuń
  5. To nie pan Szadkowski się tłumaczył tylko tłumaczył się za niego Ks Pępek( powołując się na Niego jako inicjatora przesunięcia tych obchodów).Byłem i słyszałem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwykłą ściema,wiadomo że to Pępek jest pomysłodawcą.

      Usuń
  6. Strasznie ten pomnik św. Brata Alberta zaniedbany.

    OdpowiedzUsuń
  7. Toż to samo miałem na myśli.A mój komentarz jest odpowiedzią na drugi komentarz z 6:57 BO można być w kościele a tak naprawdę w nim nie być.

    OdpowiedzUsuń

Komentarz ukaże się po akceptacji przez administratora.