piątek, 17 stycznia 2014

Chciałbym cofnać czas

 Dzisiaj 10. rocznica śmierci Czesława Niemena.... To mój idol "od zawsze". Kiedy spotkałem go pierwszy raz, to z wrażenia słowa z siebie nie mogłem wydobyć. Serce rozsadzało mi klatkę piersiową, a przed oczami pojawiły się mroczki Wyciągnąłem tylko drżącą ręką przed siebie program imprezy. Uśmiechnął się, poklepał po ramieniu i go podpisał.
Drugi raz mnie tak przytkało, gdy zobaczyłem pierwszy raz w życiu swoją przyszłą małżonkę. Ale to już zupełnie inna historia...






6 komentarzy:

  1. Miło wspomnieć wielkich muzyków i kompozytorów, do których niewątpliwie należał Czesław Niemen, twórca wielu ponadczasowych przebojów muzyki popularnej. Niemniej jednak chociaż o zmarłych nie mówi się żle nie pochwalam tego, że porzucił swoją pierwszą towarzyszkę życia i syna. Tak jakby się ich wstydził. No ale nikt nie jest doskonały nawet wielki artysta bo "dziwny jest ten świat".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Prawda" ma różne oblicza.Czesław Wydrzycki ożenił się tylko dlatego aby rodzina ich znajomych mogła wyjechać do Polski.To było typowe małżeństwo kontraktowe.Pod tym nie było żadnego uczucia,niestety młodzi jak to młodzi se rozdokazywali i urodziła się córka-nie syn.Niemen płacił alimenty,pomagał matce ale z córka się nie spotkał.Przyszła do niego sama w wieku kilkunastu lat.O tej pory utrzymywali ze sobą stałe rodzinne kontakty.Nigdy ani pierwsza żona ani córka nie wypowiadały się nieprzychylnie o Niemenie.

      Usuń
    2. Prywatne życie artysty to nie Twoja sprawa.

      Usuń
    3. Niby dlaczego nie? Śp. Czesław Niemen był wielką postacią muzyki, co uczyniło Go osobą publiczną tak jak wielu innych artystów i polityków. A jak wiemy co rusz w czasopismach i tabloidach pojawiają się wątki
      z życia prywatnego znanych i popularnych osób. Dlaczego więc ktoś się oburza, że wplątałem w swoim komentarzu odnośnie śp. Cz. Niemena wątek z jego życia prywatnego. Jeżeli ktoś interesuje się twórczością danego artysty, to chce się coś dowiedzieć także
      o nim samym. O tym jaki był, co lubił, czym się interesował, czy miał żonę, dzieci itp. Jest to istotne także z tego powodu, gdyż często doświadczenia życiowe artysty znajdują odzwierciedlenie w jego twórczości . Poznając zatem osobę autora, łatwiej zrozumieć jego twórczość. Ponadto nie wydaje mi się bym opluwał postać artysty moim poprzednim komentarzem, a i tym obecnym. Skoro Magiel wywołał taki temat, to chyba można wymienić uwagi zarówno
      o twórczości jak i o innych sferach życia artysty. Chciałbym jeszcze zaznaczyć, że śp.Cz. Niemen był tylko człowiekiem wprawdzie utalentowanym , ale tylko człowiekiem i miał prawo do popełniania błędów, nawet tych życiowych. Gloryfikowanie kogokolwiek jest po prostu śmieszne, a tak właśnie odczuwam, że zarówno Magiel jak i ty anonimowy zabraniacie komukolwiek szepnąć coś nie po waszej myśli na temat Tego artysty i tu wychodzi z was niejako snobizm, ale co tam. Dodam jeszcze, że aczkolwiek podoba mi się twórczość oraz wykonanie śp. Czesława Niemena , to nigdy nie był On dla mnie jakimś bożyszcze, a zapewniam, że ucho mam nie najgorsze do muzyki. Po prostu bardziej gustuję w innych gatunkach muzycznych, no ale pewnie mi nie wolno było o tym napisać i mieć innego gustu muzycznego niż Anonimowy. Bo to może obciach? Ale przynajmniej nie snobizm.

      Usuń
    4. Twój poprzedni wpis był niezwykle lakoniczny. Zmieściłeś w nim to, co uważałeś za właściwe w dniu wspomnienia tego człowieka.

      Twoje tłumaczenia teraz najprawdopodobniej nikogo już nie obchodzą, podobnie jak Twoje gusta muzyczne i swoiste rozumienie snobizmu.

      Usuń
  2. Phil Bosmans -"Nie zmienimy pustyni tak od razu,ale możemy zacząć od małej oazy."

    OdpowiedzUsuń

Komentarz ukaże się po akceptacji przez administratora.