piątek, 7 marca 2014

Na co liczy Zuba?


W Super Nowościach znowu o słynnym skrzyżowaniu koło Biedronki. Jest tak niebezpieczne, że zawsze przed nim zsiadam z roweru i przechodzę tamtędy na piechotę.



całość



 Zuba zwala winę na kierowców (dopust Boży), a nawet na starostę, który odwdzięcza mu się tym samym. 

 Skrzyżowanie jest źle zaprojektowane i trzeba je przebudować. Przesuniecie słupa,ograniczenie prędkości, niewiele tu zmieni.
Spieprzyli to do spółki urzędnicy ze starostwa i gminy. W magistracie za bardzo przychylali nieba inwestorowi, a w starostwie nie ślipnęli dokładnie w dokumenty. Teraz Zuba z Kardysiem idą w zaparte, a wypadków coraz więcej. W każdej chwili może dojść do tragedii. Nic dziwnego więc, że burmistrz nawet urywa się z sesji, aby pójść do kościoła. Czy to jednak rozwiąże problem? 




16 komentarzy:

  1. We Francji,za każde wykroczenie i nieumiejętność jazdy zgodnie z oznakowaniem są wysokie mandaty.W Stanach podobnie.Tylko tam da się nauczyć niedzielnych kierowców odpowiedniego zachowania na drodze i kultury jazdy.We Włoszech pieszy ,który sugeruje chęć przejścia na drugą stronę jezdni jest niemalże przez kierowce zapraszany do bezpiecznego przejścia.Widziałam co się dzieje w Polsce.Tir ma wszędzie pierwszeństwo bo jest większy,dzieciak za kierownicą bez wyobraźni i wręcz po chamsku łamie kodeks drogowy wszędzie.I to są powody do wyjścia na Majdan.Gdzie jest Policja abyśmy byli bezpieczni?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zobacz południowe Włochy, to pogadamy :)

      Usuń
    2. Majdan Królewski? Gdzie tam jest Biedronka? Miałbym bliżej niż do Kolby.

      Usuń
    3. solidne i mądre spostrzeżenie !!!

      Usuń
  2. Jakby Polak tam coś budował, to by musiał skrzyżowanie zrobić jak trzeba, ale że to Biedronka, to się przychyla nieba "inwestorowi".
    A przedtem wypadków tam tyle nie było, to znaczy że dawniej kierowcy lepiej jeździli, czy skrzyżowanie jest spier.... wadliwe ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. było mniej wypadków z prostego względu - była tylko jedna droga wlotowa do Obrońców Pokoju, do tego niezbyt gęsto uczęszczana, z resztą podobnie jest i teraz bo bez porównania więcej samochodów włącza się do ruchu od strony biedronki niż od ulicy Grunwaldzkiej. Dla tych drugich, którzy skręcają w prawo w kierunku Nowej Wsi jest dodatkowy pas przez kawałek drogi gdzie bezpiecznie można włączyć się do ruchu

      Usuń
  3. krótko mówiąc pierwszy błąd popełnili urzędnicy gminni wydając taką , a nie inną decyzję lokalizacyjną.Tak będzie do czasu, kiedy Burmistrz w dziale gospodarki przestrzennej nie zatrudni fachowców - inżynierów budowlańców.
    Również tzw."fachowość urzędnicza" wychodzi w innych działach urzędu np.
    dlaczego tak długo funkcjonował CPN k.urzędu.Myślę,że gdyby nie wstrzymał działalności OIGPE Kraków ten obiekt funkcjonowałby nadal niezgodnie z obowiązującymi przepisami.

    OdpowiedzUsuń
  4. Co ma burmistrz do drogi powiatowej?! To wyłącznie sprawa służb starosty. Z tego co wiem, to żeby przebudować skrzyżowanie, to musi powstać projekt, który musi spełniać odpowiednie warunki techniczne. Skoro nie spełniał, to nie wolno było wydać pozwolenia na budowę, a projektanta, który podpisał grzecznie zapytać, czy bardzo jest przywiązany do swoich uprawnień budowlanych.
    Zapewne jest tez gdzieś w archiwach projekt organizacji ruchu, na którym powinna być opinia Policji i Burmistrza i zatwierdzenie Starosty...

    OdpowiedzUsuń
  5. Policja zajmuje się biurokracją i nie ma czasu, na banalna notatkę z wypadku czekałem na komendzie 40 minut... jeszcze musiałem ją sobie opłacić, mimo ze nie bylem sprawca wypadku. Ten kraj stacza się coraz niżej.

    OdpowiedzUsuń
  6. skrzyżowanie owszem ciężkie i niezbyt bezpieczne choć z drugiej strony zuba ma trochę racji mówiąc o winie kierowców, stańcie sobie kiedyś tam na przystanku koło przychodni i zobaczcie na własne oczy z jakimi prędkościami mkną samochody ulicą Obrońców Pokoju. Wiele z nich na pewno ma na zegarze o wiele więcej niż dopuszczalne 50/h. My będziemy nadal upierać się przy swoim - w pierwszej kolejności światła na przejściu dla pieszych koło Orzecha i zorganizowanie jakiegokolwiek przejścia w pobliżu przychodni EssMed

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 40 km/h tak dla ścisłości :)

      Usuń
    2. Nie gadajcie głupot- lewoskręt do marketu jest a do szpitala nie ma - temu powinien sie przygladnac prokurator, bo to nie jest normalne!

      Usuń
    3. A po drugie od czasów burmistrza Chmielowca i Wilka nie dało się połaczyc Obrońców z Krakowską własnie w tym miejscu a jak sie pojawiła zbawienna firma to wszystko sie dało??? Jak sie da to sie zrobi???

      Usuń
    4. Jak racja - zapytajcie lepiej kto budował biedronkę to sie dowiecie dlaczego im wszystko wolno!

      Usuń
    5. Jak racja - to koledzy budowali biedronkę i im nic nie zrobią...

      Usuń
  7. Co ma burmistrz do tej drogi ??? Biedronke budowała spółka kolegów Fryca i Chmielowca ze Szczucina- oni pokazali nie raz że moga wszystko - dla nich przekazano pod drugi market kawałek gminnej dzialki i tez oni budowali Tesco- wystarczy ????

    OdpowiedzUsuń

Komentarz ukaże się po akceptacji przez administratora.