czwartek, 6 lutego 2025

Nadeszła wiekopomna chwila

 Po 2 miesiącach obrad Komisja Skarg i Wniosków przyznała że nasza skarga na działalność burmistrza, nie ma braków formalnych. No... w szoku jesteśmy.
W sumie zajęło im to ponad ... 14 lat. Tyle bowiem na tej niwie działamy.




To jest duża zmiana w świadomości urzędników i samorządowców gminnych. To zasługa przede wszystkim  radnej Katarzyny Furtak Draus- która jest prawnikiem- dziękujemy.

Po tych  ceregielach Komisja przeszła do meritum sprawy i wreszcie przeanalizowała skargę i  przychyla się do tego, aby uznać ją za... bezzasadną.


 

Jeśli to przegłosują , to bedzie to poświadczenie nieprawdy, ponieważ informacja o zarządzeniach polega w praktyce na tym, że przewodniczący zagaja że leżą gdzieś tam na stole przed burmistrzem i jak to jest komuś do czegoś  potrzebne to może sobie poczytać. Tego jednak nie rekomenduje, bo po co to komu?W żadnym wypadku nie jest to sprawozdanie z działalności burmistrza miedzy sesjami.
Kpią, w żywe oczy.Zresztą zobaczcie to sami.

>

Jeśli uchwała w tej treści zostanie przegłosowana, to z braku czegoś lepszego do roboty i jak będzie się nam nudziło, to zaskarżymy ją do wojewodziny. Będziecie mieli wstyd na całą Polskę + nieplanowane posiedzenie komisji.

Sprawozdanie burmistrza z działalności między sesjami rady miasta/gminy jest ważnym dokumentem, który informuje radnych i mieszkańców o działaniach podjętych przez władze wykonawcze w danym okresie. Powinno być przejrzyste, rzeczowe i zawierać kluczowe informacje. Oto elementy, które zazwyczaj powinny się w nim znaleźć:

1. Wstęp

  • Krótkie wprowadzenie, w którym burmistrz przedstawia okres objęty sprawozdaniem oraz ogólne informacje o priorytetach i celach działania.

2. Realizacja zadań bieżących

  • Opis działań związanych z zarządzaniem gminą/miastem, w tym:

    • Prace administracyjne.

    • Realizacja uchwał podjętych przez radę miasta/gminy.

    • Współpraca z jednostkami podległymi (np. szkoły, ośrodki kultury, służby komunalne).

3. Inwestycje i remonty

  • Informacje o postępach w realizacji inwestycji (np. budowa dróg, modernizacja infrastruktury, budowa obiektów publicznych).

  • Opis zakończonych, trwających i planowanych remontów.

4. Finanse

  • Krótkie podsumowanie sytuacji finansowej gminy/miasta.

  • Informacje o wydatkach, dochodach i ewentualnych oszczędnościach.

  • Realizacja budżetu w danym okresie.

5. Działania społeczne i kulturalne

  • Opis inicjatyw kulturalnych, sportowych i społecznych (np. festiwale, imprezy plenerowe, projekty edukacyjne).

  • Współpraca z organizacjami pozarządowymi i lokalnymi społecznościami.

6. Bezpieczeństwo i porządek publiczny

  • Informacje o działaniach związanych z bezpieczeństwem (np. współpraca z policją, strażą pożarną, działania prewencyjne).

  • Kontrole porządkowe (np. stan dróg, czystość ulic, usuwanie nielegalnych wysypisk).

7. Współpraca z innymi jednostkami

  • Opis współpracy z powiatem, województwem, innymi gminami oraz instytucjami państwowymi.

  • Udział w projektach regionalnych lub międzynarodowych.

8. Problemy i wyzwania

  • Wskazanie trudności napotkanych w realizacji zadań.

  • Propozycje rozwiązań lub działań naprawczych.

9. Plany na najbliższy okres

  • Krótkie przedstawienie priorytetów na najbliższe miesiące.

  • Informacje o planowanych inwestycjach, projektach lub zmianach.

10. Podsumowanie

  • Ocena wykonania zadań w danym okresie.

  • Podziękowania dla współpracowników, radnych i mieszkańców za zaangażowanie.


Jak bez tych informacji, radni mogą podejmować uchwały przedstawione na sesji?No... nie mogą.A w Naszej Wielgiej Lasowiackiej Stolicy, nawet tego nie wiedzą.

Azaliż...komisja jednak czuje pismo nosem i radni zmienili nieco nazwę tego żelaznego punkut sesji.









Wygląda to lepiej, ale najważniejsza jest sama  treść którą się to wypełni.Zobaczymy na czym (teraz) ma to polegać.

A przecież wystarczy tylko.... podziekować za zwrócenie uwagi, obywatelską troskę i siem zastosować.

Do tego jednak nasi radni (jeszcze?) nie dorośli.

Jak na razie, są tylko śmichy-chichy, że jakiś głupek za darmo interesuje się tym czego nie robią radni, za (przynajmniej) 12 stówek miesięcznie.

15 komentarzy:

  1. Oni cały czas świadczą nieprawdę…. Im jest tak wygodniej, ustalaj przepisy pod siebie tak jak im wygodniej…. Kpina. Jedynie „ taki mam głos” coś kuma i stawia ich do pionu…. Ale co się dziwić jak ta komisj ma przewodniczącego ze skansenu…. O reszcie radnych nie wspomnę…. Obiecane mieli i mają….

    OdpowiedzUsuń
  2. Prawniczka ma pojęcie jako jedyna z tej rady i dlatego „ radni” będą robić jej pod górkę. Maglu więcej takich pism, więcej ehhh

    OdpowiedzUsuń
  3. Teraz najmundrzejszy w gminie nuworysz z najlepszym wykształceniem i z POparciem zamiecie skargę pod dywan zeszłorocznych liści.
    Wojewoda ,czy inna ministra POklepie , POchwali i PO problemie 🤐🙃

    OdpowiedzUsuń
  4. Urzędnicy nie mogą się doczekać skargi do wojewodziny bo tam trzeba swoje dane podać :) czekamy Maglu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli specjalnie piszecie wadliwe uchwały żeby udupić Magla? Genialne!

      Usuń
    2. A kto stwierdził, że tylko magiel może to zaskarżyć ? Skarga nie dotyczy jego praw i obowiązków, więc każdy kto ma interes prawny i go wykaże teoretycznie może to usiłować zaskarżyć.

      Usuń
    3. Podsłyszałam jak Ciocia Kasia, tłumaczyła jednemu gostkowi, na czym polega różnica między skargą do sądu administracyjnego, a pismem do wojewody, aby wykonał swój obowiązek nadzorczy.To byłoby wredne obejście prawa, ale może być bardzo skuteczne.

      Usuń
    4. Do "Urzędnicy"- to wy nie wiecie kim jest Magiel?

      Usuń
    5. Należy złapać Magla i dać mu tytuł Honorowego Obywatela.

      Usuń
  5. i co z tego że burmistrz powinien składać sprawozdanie z działalności między sesjami, a o czym będzie składał sprawozdanie, jak nic nie robi, to o czym będzie mówił

    OdpowiedzUsuń
  6. no to się narobiło, kiedyś to było jakoś fajniej, flaszke sie wypiło i się wszystko załatwiło, to wymyślili jakieś prawo i skomplikowali ludziom życie, urzędnikom prace,

    OdpowiedzUsuń
  7. tak go nisko cenisz , chcesz dokleić do tej miernoty

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj Panie Waldku Pan się nie boi... 2/3 urzędu za Panem stoi ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. i jedna wykształcona dziewczyna , może odmienić oblicze tej ziemi i tego urzędu

    OdpowiedzUsuń
  10. Chociaż jedna…. Bo reszta to kicha…..

    OdpowiedzUsuń

Komentarz ukaże się po akceptacji przez administratora.