Po 2 miesiącach obrad Komisja Skarg i Wniosków przyznała że nasza skarga na działalność burmistrza, nie ma braków formalnych. No... w szoku jesteśmy.
W sumie zajęło im to ponad ... 14 lat. Tyle bowiem na tej niwie działamy.
To jest duża zmiana w świadomości urzędników i samorządowców gminnych. To zasługa przede wszystkim radnej Katarzyny Furtak Draus- która jest prawnikiem- dziękujemy.
Po tych ceregielach Komisja przeszła do meritum sprawy i wreszcie przeanalizowała skargę i przychyla się do tego, aby uznać ją za... bezzasadną.
Jeśli to przegłosują , to bedzie to poświadczenie nieprawdy, ponieważ informacja o zarządzeniach polega w praktyce na tym, że przewodniczący zagaja że leżą gdzieś tam na stole przed burmistrzem i jak to jest komuś do czegoś potrzebne to może sobie poczytać. Tego jednak nie rekomenduje, bo po co to komu?W żadnym wypadku nie jest to sprawozdanie z działalności burmistrza miedzy sesjami.
Kpią, w żywe oczy.Zresztą zobaczcie to sami.
>
Jeśli uchwała w tej treści zostanie przegłosowana, to z braku czegoś lepszego do roboty i jak będzie się nam nudziło, to zaskarżymy ją do wojewodziny. Będziecie mieli wstyd na całą Polskę + nieplanowane posiedzenie komisji.
Sprawozdanie burmistrza z działalności między sesjami rady miasta/gminy jest ważnym dokumentem, który informuje radnych i mieszkańców o działaniach podjętych przez władze wykonawcze w danym okresie. Powinno być przejrzyste, rzeczowe i zawierać kluczowe informacje. Oto elementy, które zazwyczaj powinny się w nim znaleźć:
1. Wstęp
Krótkie wprowadzenie, w którym burmistrz przedstawia okres objęty sprawozdaniem oraz ogólne informacje o priorytetach i celach działania.
2. Realizacja zadań bieżących
Opis działań związanych z zarządzaniem gminą/miastem, w tym:
Prace administracyjne.
Realizacja uchwał podjętych przez radę miasta/gminy.
Współpraca z jednostkami podległymi (np. szkoły, ośrodki kultury, służby komunalne).
3. Inwestycje i remonty
Informacje o postępach w realizacji inwestycji (np. budowa dróg, modernizacja infrastruktury, budowa obiektów publicznych).
Opis zakończonych, trwających i planowanych remontów.
4. Finanse
Krótkie podsumowanie sytuacji finansowej gminy/miasta.
Informacje o wydatkach, dochodach i ewentualnych oszczędnościach.
Realizacja budżetu w danym okresie.
5. Działania społeczne i kulturalne
Opis inicjatyw kulturalnych, sportowych i społecznych (np. festiwale, imprezy plenerowe, projekty edukacyjne).
Współpraca z organizacjami pozarządowymi i lokalnymi społecznościami.
6. Bezpieczeństwo i porządek publiczny
Informacje o działaniach związanych z bezpieczeństwem (np. współpraca z policją, strażą pożarną, działania prewencyjne).
Kontrole porządkowe (np. stan dróg, czystość ulic, usuwanie nielegalnych wysypisk).
7. Współpraca z innymi jednostkami
Opis współpracy z powiatem, województwem, innymi gminami oraz instytucjami państwowymi.
Udział w projektach regionalnych lub międzynarodowych.
8. Problemy i wyzwania
Wskazanie trudności napotkanych w realizacji zadań.
Propozycje rozwiązań lub działań naprawczych.
9. Plany na najbliższy okres
Krótkie przedstawienie priorytetów na najbliższe miesiące.
Informacje o planowanych inwestycjach, projektach lub zmianach.
10. Podsumowanie
Ocena wykonania zadań w danym okresie.
Podziękowania dla współpracowników, radnych i mieszkańców za zaangażowanie.
Jak bez tych informacji, radni mogą podejmować uchwały przedstawione na sesji?No... nie mogą.A w Naszej Wielgiej Lasowiackiej Stolicy, nawet tego nie wiedzą.
Azaliż...komisja jednak czuje pismo nosem i radni zmienili nieco nazwę tego żelaznego punkut sesji.
Wygląda to lepiej, ale najważniejsza jest sama treść którą się to wypełni.Zobaczymy na czym (teraz) ma to polegać.
A przecież wystarczy tylko.... podziekować za zwrócenie uwagi, obywatelską troskę i siem zastosować.
Do tego jednak nasi radni (jeszcze?) nie dorośli.
Oni cały czas świadczą nieprawdę…. Im jest tak wygodniej, ustalaj przepisy pod siebie tak jak im wygodniej…. Kpina. Jedynie „ taki mam głos” coś kuma i stawia ich do pionu…. Ale co się dziwić jak ta komisj ma przewodniczącego ze skansenu…. O reszcie radnych nie wspomnę…. Obiecane mieli i mają….
OdpowiedzUsuńPrawniczka ma pojęcie jako jedyna z tej rady i dlatego „ radni” będą robić jej pod górkę. Maglu więcej takich pism, więcej ehhh
OdpowiedzUsuńTeraz najmundrzejszy w gminie nuworysz z najlepszym wykształceniem i z POparciem zamiecie skargę pod dywan zeszłorocznych liści.
OdpowiedzUsuńWojewoda ,czy inna ministra POklepie , POchwali i PO problemie 🤐🙃
Urzędnicy nie mogą się doczekać skargi do wojewodziny bo tam trzeba swoje dane podać :) czekamy Maglu
OdpowiedzUsuńCzyli specjalnie piszecie wadliwe uchwały żeby udupić Magla? Genialne!
UsuńA kto stwierdził, że tylko magiel może to zaskarżyć ? Skarga nie dotyczy jego praw i obowiązków, więc każdy kto ma interes prawny i go wykaże teoretycznie może to usiłować zaskarżyć.
UsuńPodsłyszałam jak Ciocia Kasia, tłumaczyła jednemu gostkowi, na czym polega różnica między skargą do sądu administracyjnego, a pismem do wojewody, aby wykonał swój obowiązek nadzorczy.To byłoby wredne obejście prawa, ale może być bardzo skuteczne.
UsuńDo "Urzędnicy"- to wy nie wiecie kim jest Magiel?
UsuńNależy złapać Magla i dać mu tytuł Honorowego Obywatela.
Usuńi co z tego że burmistrz powinien składać sprawozdanie z działalności między sesjami, a o czym będzie składał sprawozdanie, jak nic nie robi, to o czym będzie mówił
OdpowiedzUsuńno to się narobiło, kiedyś to było jakoś fajniej, flaszke sie wypiło i się wszystko załatwiło, to wymyślili jakieś prawo i skomplikowali ludziom życie, urzędnikom prace,
OdpowiedzUsuńtak go nisko cenisz , chcesz dokleić do tej miernoty
OdpowiedzUsuńOj Panie Waldku Pan się nie boi... 2/3 urzędu za Panem stoi ;)
OdpowiedzUsuńi jedna wykształcona dziewczyna , może odmienić oblicze tej ziemi i tego urzędu
OdpowiedzUsuńChociaż jedna…. Bo reszta to kicha…..
OdpowiedzUsuń