Tak się zastanawiamy, czym zajmuje się ... Inspektor Oświaty?
Pewnie przyjdzie do urzędu na ósmą. Zrobi sobie kawy, podje sernika z makiem, poczyta Kolbuszowskiego Magla -dla śmichu , kogo tą razą obsmarował. Może też przejrzy stare numery Filipinki, albo Sportowca, znalezione pod szafą.
W akcie rozpaczy pójdzie zobaczyć, jak ubrała się dziś Pani Monika., albo sprawdzi, w któryms z pokoi, czy jabłecznik jest lepszy od sernika.
Ok, i minie pół dnia i co dalej robić?
Ślipnęliśmy więc w ściągę licealisty; Czym zajmuje się Inspektor Oświaty, podczas likiwdacji szkoły?
1. Przygotowanie dokumentacji
Przygotowanie projektu uchwały rady gminy w sprawie likwidacji szkoły.
Sporządzenie analizy skutków likwidacji, w tym finansowych, organizacyjnych i społecznych.
Zebranie wymaganych dokumentów, takich jak opinie kuratorium oświaty, związku zawodowego nauczycieli oraz rady pedagogicznej.
2. Konsultacje społeczne
Organizowanie spotkań z rodzicami, nauczycielami, uczniami i lokalną społecznością w celu wyjaśnienia przyczyn i skutków likwidacji.
Uwzględnienie uwag i wniosków zgłaszanych przez zainteresowane strony.
3. Współpraca z kuratorium oświaty
Przedstawienie kuratorium oświaty projektu likwidacji szkoły.
Uzyskanie opinii kuratorium, która jest wymagana do podjęcia decyzji przez radę gminy.
4. Zapewnienie ciągłości edukacji
Organizowanie przeniesienia uczniów do innych szkół.
Zapewnienie transportu uczniom, jeśli nowa szkoła znajduje się w większej odległości.
Współpraca z dyrektorami innych szkół w celu przygotowania miejsc dla uczniów.
5. Rozwiązanie kwestii kadrowych
Przeprowadzenie rozmów z nauczycielami i pracownikami administracyjnymi w sprawie ich dalszego zatrudnienia.
Przeniesienie nauczycieli do innych szkół lub pomoc w znalezieniu nowej pracy.
Przestrzeganie przepisów Kodeksu pracy dotyczących zwolnień (jeśli będą konieczne).
6. Zarządzanie majątkiem szkoły
Zabezpieczenie mienia szkoły (np. sprzętu, mebli, pomocy dydaktycznych).
Przekazanie majątku szkoły innym jednostkom oświatowym lub organowi prowadzącemu (gminie).
7. Informowanie społeczności lokalnej
Regularne informowanie mieszkańców o postępach w procesie likwidacji.
Wyjaśnianie wątpliwości i odpowiedzi na pytania dotyczące decyzji.
8. Monitorowanie procesu likwidacji
Nadzór nad terminowym i zgodnym z prawem przeprowadzeniem likwidacji.
Sporządzanie sprawozdań i raportów dla organu prowadzącego (rady gminy) oraz kuratorium oświaty.
9. Dbałość o interesy uczniów i nauczycieli
Zapewnienie, aby likwidacja szkoły nie wpłynęła negatywnie na jakość edukacji uczniów.
Wsparcie psychologiczne dla uczniów i nauczycieli, jeśli jest to konieczne.
10. Zakończenie procesu likwidacji
Sporządzenie dokumentacji końcowej.
Przekazanie niezbędnych informacji do kuratorium oświaty i innych instytucji.
Czyli wystarczyło na samym początku zobaczyć, dlaczego kuratorium uwaliło likwidację innych szkół, aby dyskusja nad zamknięciem tej w Domatkowie nawet sie nie rozpoczęła.Wiadomo, że opinia będzie negatywna, bo w Bukowcu nie ma sali gimnastycznej, świetlicy, ani nawet jadalni.
To wszystko powinno być w dokumentach, przygotowanych przez inspektora oświaty.Pewnie i było, tylko kto takie analizy czyta?
Po co więc, (mio tej wiedzy) było denerwować dzieci i ich rodziców?No po co?
Jutro o tym, dlaczego nie ma sali gminastycznej w Bukowcu, mimo iż.... jest. To są dopiero cyrki.
Będzie też trochę o Szafranie z Bukowca- najdroższej (wagowo) przyprawie świata.
Prawdę mówiąc to i Domatkow i Bukowiec do zamknięcia plus jeszcze ze dwie w okolicy co zresztą w najbliższych latach nastąpi
OdpowiedzUsuńjadąc drogą z Niwisk do Rzeszowa mijamy Domatków, Bukowiec, Kupno i Widełke. W każdej z tych wsi są szkoły. Jak to możliwe ? A no czego nie robi się by wygrać wybory. Najprościej byłoby Bukowiec wysłać do Kupna, Domatków podzielić między Kupno i Kolbuszową, żeby miało to ręce i nogi i po problemie.
OdpowiedzUsuńPrzy tym Szafranie,to aż oplułem monitor. ;)
OdpowiedzUsuńnie wyście te szkoły otwierali i nie wy ich zamykać będziecie, a że jesteście nieudolni w zarządzaniu i finansach, to nie zostaje nic innego jak podać sie do dymisji, albo zająć jakimś zajęciem na miare możliwości, czyli sprzątaniem
OdpowiedzUsuńA nie masz racji anonimie. Większość kolbusxowskiego społeczeństwa jest za zamknięciem tejże szkoły jak i kilku innych małych w naszej gminie. Ja akurat kibicuję nowej władzy. A Ty pewnie ma zawsze pozostaniesz krytykantem wszystkich prób podejmowanych przez włodarzy naszej gminy. Dajmy im szansę
Usuńedukacja nie sa odrazu dochodowe, to jest dziedzina nie wymierna i atakowanie szkół i dzieci, czy nawet nauczycieli to jest klęska , upadek człowieczeństwa, najpierw trzeba sie zabrać za likwidację urzędów i nadmiaru urzedników, po co to starostwo, urząd wojewódzki czy marszałkowski, zus i krus, agencje, rzeszów to jedna wielak biurokracja, od tego trzeba zacząć
OdpowiedzUsuń