niedziela, 11 października 2015

Poeta Radwański wywieszczył!

Wszyscy się dziwili, dlaczego redaktor naczelny Korso- dr Janusz Radwański rzucił popłatną pracę w tygodniku na rzecz orania na skansenie.

Aliści....

Na ostatniej sesji rady miejskiej burmistrz Zuba wyznał, że obwodnicy Kolbuszowej ... nigdy nie będzie.

Wraz z otwarciem S-19 połączenie drogowe   z Rzeszowa Warszawy będzie odbywał się przez Lublin.Dzięki temu ruch kołowy przez Kolbuszowę będzie powoli wygaszany.

Innymi słowy, Kolbuszowa będzie zmieniać się w jeden wielki skansen.I tym sposobem poezja Radwańskiego trafi niechybnie pod strzechy.



Spocznij, wolno płakać

Spocznij, wolno płakać albo się chichrać, bez różnicy.
To nie ćwiczenia, tu się będzie liczyć jakieś ważne,
niepoważne, ostateczne chujwico. Szaleńcy Boży
z zesłanym przez nicość trzecim okiem z jaskrą,
zamiast efektownego obłędu niegroźnym dziwactwem,
bój to jest nasz ostatni, stawką czapka śliwek,
niepewne raje, złudzenia prawdziwe, pomniki ze śniegu.
Boska menażerio, znajdująca w kolejnym sercu nowy biegun zimna,
śnił mi się Norwid. Mówił, że gówno, że trzeba było
robić wielkie bańki, równo składać zmoczone w płynie tasiemki,
delikatnie odrywać ogromne, lśniące kule. Więc klaszczmy, szlochajmy,
dajmy się czule obejmować pętlom widnokręgów. Myśl,
że gdy się nachylimy nad dowolną kałużą, mamy w zasięgu gwiazdy
to już coś, czego się można trzymać. Spocznij, wolno płakać.
Teraz rozpacz już się nas nie ima.

11 komentarzy:

  1. Pieprzysz Maglu, że aż się kichać chce ! Ze śmichu!
    Nawet koń Radwańskiego wie,że redachtor był łasy na kasę ( a może wygryzła go Serafinka?) nadażyła siem okazja to i wzion lepsiejszom robote. A Zubowy z Maczetom rozprawiali o połączeniu sędziszowskiej z rzeszowską ! Edukacja głupcze! Edukacja, jak sam mawiałeś!

    OdpowiedzUsuń
  2. po co nam drogi, sąsiedzi ze wschodu dojdą nawet po błocie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie odgrzewaj starego kotleta Magiel. Radwański to już przeszłość.
    Podobno nauczył się grać na fujarce, bo Bardan widzi go roli Jasia Wędrowniczka.

    OdpowiedzUsuń
  4. Panu Burmistrzu trza podpowiedzieć, że ruch tranzytowy to w porywach ledwo kilkanaście procent. Reszta to ruch regionalny i międzyregionalny. On nie będzie się zmniejszał, tylko zwiększał. Niech nie daje sobie wciskać kitu, który mu serwuje GDDKiA, która przespała całe dekady nie robiąc nic w sprawie obwodnic Kolbuszowej, czy Nowej Dęby.

    OdpowiedzUsuń
  5. "...GDDKiA, która przespała całe dekady nie robiąc nic w sprawie obwodnic Kolbuszowej, czy Nowej Dęby..." - bzdura - to przespały władze Kolbuszowej + radni nic nie robiąc w sprawie obwodnicy
    "...ruch kołowy przez Kolbuszowę będzie powoli wygaszany..." - ja pierdolę - przecież to nie jest piec martenowski !!!!
    gówno prawda - duża część obecnego ruchu w dalszym ciągu będzie jechała drogą nr 9. Mam prze oczami taki obrazek: burmistrz będzie stał koło sklepu Orzecha i zatrzymywał samochody i przekonywał gościa jadącego do Kielc że ma jechać z Rzeszowa ekspresówką do Lublina bo tam ma .... ekspresówkę a tutaj drogę krajową i na pewno jak pojedzie do Lublina to przecież ekspresówką będzie szybciej i wygodniej....
    ja pierdolę co za...

    OdpowiedzUsuń
  6. wszyscy się dziwili - nieprawda - ja się nie dziwiłem - miałem i mam to głęboko w dupie gdzie pracuje Radwański
    czy szanowny Magiel może wytłumaczyć mnie - przedstawicielowi nędznego RKL który podobno nigdy nic nie rozumi - przesłanie zacytowanej poezyji ? Nie rozumiem a chciałbym bardzo zrozumieć kolbuszowskich poetów bo to w końcu mój obowiązek zrozumieć wieszczenie naszego wieszcza

    OdpowiedzUsuń
  7. aha jeszcze jedno:
    "...Innymi słowy, Kolbuszowa będzie zmieniać się w jeden wielki skansen.."
    i ty magielku mimo swojej niezwykłej inteligencyji dałeś się omamić jedną wielką masonską teoryją iż miarą metropolizmu, energiczności i zamożności miasta jest ilość samochodów przejeżdżających przez to miasto
    magielku nie idz tą drogą, jeszcze czas - zawróć bo błądzisz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiele miast upadło wraz ze zmieniającymi się szlakami komunikacyjnymi.Taki wnioski można wyciągnąć z historii.
      W przypadku Kolbuszowej można podać jeszcze wiele innych przyczyn, ale brak drogi ekspresowej jest gwoździem do trumny.

      Usuń
    2. Wiele miast upadło wraz ze zmieniającymi się szlakami komunikacyjnymi - przykłady ?

      w przypadku Kolbuszowej to nie ma żadnego zastosowania bo Kolbuszowa nie ma nic z tego że przejeżdżają przez nią tysiące samochodów (proszę nie podawać przykładu Mc Donalda bo to zły przykład)

      Usuń
    3. Prawie cały "Jedwabny szlak" jest tego przykładem.
      Dobre , szybkie połączenie drogowe z Warszawą, to jeden z czynników brany pod uwagę przez potencjalnych inwestorów.Już na samym starcie przegrywamy.

      Usuń
    4. jedwabny szlak - uważasz że to dobry przykład ? przecież to zupełnie inne czasy, uwarunkowania, zupełnie inny dostęp do informacji, zupełnie inne sposoby i środki do przemieszczania się...
      odpowiedz proszę konkretnie nie uciekając z tematu w ekspresówki - co obecnie Kolbuszowa ma z tego, jakie korzyści, że przejeżdża przez nią tranzytem tysiące samochodów na dobę w obydwie strony a co straciłaby gdyby ten ruch przenieść kilometr, półtorej np pod las weryński w formie obwodnicy?

      Usuń

Komentarz ukaże się po akceptacji przez administratora.